Dżem bananowo-czekoladowy.

2 komentarze
Hej!

      Dzisiaj czas na przepis. Ponieważ staram się jeść zdrowo, szukam różnych zamienników. Niestety w związku z moim postanowieniem ograniczam słodycze, oraz produkty, w których jest cukier - za wyłączeniem herbaty, do której staram się sypać jak najmniej cukru, oraz przeszłam z białego na trzcinowy. Niestety czekolada gorzka potrzebna do przepisu ma cukier, ale że dżem jest wyśmienity a mnie zostały z kiedyś tam zdjęcia, to się dzielę:)





Przepis jest przygotowany na 2 klasycznej wielkości słoiczki od dżemu.

Potrzebujemy:
- 3/4 jednej tabliczki gorzkiej czekolady*
- 3 bananów
- pół szklanki cukru
- cynamonu
- 2 łyżeczki soku z cytryny

*na zdjęciu są dwie, bo miałam robić więcej słoików, ale się rozmyśliłam i zapomniałam odłożyć


Przygotowanie:
1. Kroimy banany. Jeśli nie mamy blendera kawałki banana muszą być mniejsze niż na zdjęciu poniżej.
2. Do garnka wrzucamy banana oraz cukier, gotujemy na średnim ogniu, mieszając i starając sie trochę rozdrobnić banana drewnianą łyżką. 
3. Kiedy banan puści sok stanie się bardziej miękki  dodajemy cynamon, cytrynę oraz czekoladę i mieszamy razem aż czekolada się w pełni rozpuści. 




Jeżeli odpowiada nam kostyntencja dżemu/kremu, czyli dość spore kawałki banana możemy go tak zostawić, jeżeli jednak jak ja wolicie delikatne cząski banana to blendujemy całość. Pamiętajcie, że czekolada musi być gorzka inaczej z mleczną stanie się to dość mdłe. Jeśli chcecie możecie dodać więcej cynamonu czy cytryny, dla mnie też przepis jest chyba najlepszy:)

GOTOWE!
Dżem przekładamy do słoików i stawiamy do góry dnem aż wystygną, potem wkładamy do lodówki. Dżem wytrzymuje naprawdę długo. Możemy go zjeść z naleśnikami, goframi, do lodów, czy nawet ze zwykłą kromką chleba!

Chcecie więcej takich zdrowszych domowych szybkich przepisów? Bo trochę ich mam:)

Do następnego!

2 komentarze:

FitManiaczka pisze...

przepis bardzo fajny, hmm tylko czym zastąpić czekoladę jak się jej nie je :P
może kakao i masło kokosowe się na da :)
dziękuje za komentarz i pozdrawiam :)

Oliwka pisze...

Mmm chyba wypróbuję Twój przepis :)
Obserwujemy?

Prześlij komentarz